CHEIA SUCCESULUI
Cum este legată personalitatea de dezvoltarea profesională?
Echilibrul vieții, bunăstarea, încrederea în sine, a te depăși pe tine însuți – dezvoltarea personală cuprinde multe aspecte ale vieții personale și profesionale. Dezvoltarea personală este o căutare către realizarea de sine, care necesită o abordare cuprinzătoare a auto-reflectării și valorizării potențialului tău.
Testele psihometrice sunt instrumente puternice de dezvoltare personală și pot fi cruciale pentru a obține o înțelegere mai profundă a dvs. și a abilităților voastre. Acestea vă permit să vă cunoașteți pe voi înșivă și ceea ce vă face unic, precum și să vă ajute să vă recunoașteți potențialul, să vă înțelegeți aspirațiile și motivațiile și să vă îmbunătățiți bunăstarea.
Dezvoltarea personală este un proces care poate dura pe tot parcursul vieții. Este o modalitate prin care oamenii își pot evalua abilitățile și calitățile, își iau în considerare obiectivele în viață și stabileasc obiective pentru a-și realiza și maximiza potențialul.
Atunci când indivizii au roluri de carieră care sunt aliniate cu trăsăturile lor de personalitate, acest lucru crește motivația intrinsecă a îndatoririlor de muncă. Este logic că anumite roluri permit indivizilor să-și exprime trăsăturile de personalitate mai mult decât altele.
De ce susținerea unui test de personalitate vă ajută la dezvoltarea profesională?
Susținerea unui test de personalitate de înaltă calitate poate avea o serie de avantaje pentru dezvoltarea personală și profesională. Vă ajută să vă pregătiți pentru următorul interviu de angajare, vă oferă cunoștințele necesare pentru a face alegerea profesională corectă și este baza pentru a vă dezvolta abilitățile care duc la nivelul următor.
De ce ar trebui să luați în considerare efectuarea unui test de personalitate?
Multe organizații folosesc teste de personalitate pentru a le ajuta să recruteze și să selecteze pentru o gamă largă de posturi. Cu toate acestea, testele de personalitate pot ajuta, de asemenea, profesioniștii care caută avansare în carieră sau promovare. Testele de personalitate sunt utile deoarece arată puncte forte individuale care permit profesioniștilor să stabilească unde servesc cel mai bine talentele lor.
Atunci când indivizii au o cunoaștere mai bună a personalității lor, pot descoperi cariere și locuri care se potrivesc cu propria personalitate. A cunoaște cine sunteți vă poate ajuta, de asemenea, în procesul de interviu, pe măsură ce evaluați ceea ce caută un angajator la candidatul ideal.
Ce test de personalitate ar trebui să fac?
Unul dintre cele mai bune teste de personalitate pentru dezvoltarea carierei este cel care se concentrează pe cele cinci trăsături ale personalității:
- Conştiinciozitate
- Deschiderea spre experiență
- Extraversiune
- Neuroticism
- Agreabilitate.
Trăsăturile de personalitate prezic alegeri de carieră?
Cercetările anterioare privind legătura dintre trăsăturile de personalitate și alegerile de carieră arată că personalitatea este legată de interesele vocaționale. Există șase tipuri de interese de vocație: realist, investigativ, artistic, social, întreprinzător și convenţional.
Într-o recenzie meta-analitică, trăsătura de personalitate a deschiderii spre experiență a fost legată de interesele în cariere de investigație și artistice; extraversiunea a fost legată de cariere sociale și întreprinzătoare, iar conștiinciozitatea a fost legată de cariere întreprinzătoare și convenționale (Larson, Rottinghaus și Borgen, 2002).
Cum să vă dezvoltați cariera profesională cu un test de personalitate?
Există mai mulți pași pe care îi puteți face pentru a vă dezvolta cariera.
Pasul 1: Faceți un test de personalitate pentru a vă identifica scorurile mari la trăsăturile de personalitate.
Pasul 2: Aliniați scorurile personalității cu potențialele trasee de carieră pentru a vă asigura că vă îndreptați în direcția corectă.
Pasul 3: Reflectați asupra acestei alinieri și luați în considerare dacă lucrați în organizația potrivită sau dacă ați ales cariera potrivită. Dacă nu sunteți sigur, conectați-vă cu un consilier pentru a obține îndrumare în carieră.
Pasul 4: Dacă sunteți aliniat cu cariera potrivită, luați în considerare modul în care vă puteți demonstra cel mai bine punctele forte prin dezvoltare și experiență. De exemplu, dacă obțineți un scor foarte ridicat în ceea ce privește deschiderea față de experiență, atunci luați în considerare modul în care puteți fi mai creativi la locul de muncă.
Exemple de abilități de dezvoltare personală
Abilitățile de dezvoltare personală pot fi trăsături sau calități pe care le aveți deja sau pe care le puteți obține prin educație și formare. Persoanele vor aprecia diferite abilități de dezvoltare personală în funcție de obiectivele lor, dar iată câteva exemple de abilități pe care oamenii le practică în mod obișnuit pentru a facilita creșterea personală:
- Comunicarea include abilitatea ta de a vorbi, scrie și asculta. Cu aceste abilități, puteți înțelege ceea ce spun și simt alții și, de asemenea, vă puteți transmite propriile idei și sentimente. Comunicatorii buni pot vorbi clar și încrezător, folosind un ton pozitiv și adecvat situației.
- Abilitățile interpersonale sunt comportamentele verbale și nonverbale, plus reacțiile la interacțiunile cu alte persoane. Acestea vă afectează capacitatea de a construi relații și de a lăsa impresii asupra celorlalți în situații sociale.
- Abilitățile de organizare includ ordonarea spațiilor fizice și digitale, precum și capacitatea de a planifica, programa și prioritiza. O bună organizare vă poate ajuta să economisiți timp, să preveniți comunicările greșite și să îmbunătățiți eficiența.
- Rezolvarea problemelor este capacitatea ta de a face față situațiilor provocatoare sau surprinzătoare. Solvenții buni pot rămâne calmi când întâmpină obstacole și își evaluează toate opțiunile pentru a găsi cea mai bună soluție.
- Încrederea în sine este credința în abilitățile, acțiunile și deciziile tale. Dacă ai încredere în tine, este mai probabil să urmărești obiective ambițioase, să încerci lucruri noi și să crezi că poți reuși.
- Adaptabilitatea este capacitatea ta de a te adapta rapid și ușor la lucruri noi. Oamenii care se ocupă bine de schimbare se înțeleg adesea cu o varietate de personalități și prosperă în orice mediu. De asemenea, pot rămâne calmi în situații surprinzătoare.
- Integritate – oamenii tind să aibă încredere în cei care sunt sinceri și își păstrează valorile. Integritatea înseamnă a face ceea ce este corect și a spune adevărul, chiar dacă acest lucru prezintă provocări. A avea integritate poate duce la o bună reputație și la oportunități de avansare.
- Etica muncii include nu numai munca grea, ci și fiabilitatea, responsabilitatea, calitatea, determinarea și disciplina. Persoanele cu o bună etică a muncii tind să fie productive și să aibă o atitudine pozitivă.
- Leadership-ul este abilitatea de a îndruma oamenii. Liderii buni îi pot motiva pe ceilalți și îi pot ajuta să atingă un obiectiv comun. Aceștia creează încredere și îmbunătățesc moralul.
A WordPress Commenter
Hi, this is a comment.
To get started with moderating, editing, and deleting comments, please visit the Comments screen in the dashboard.
Commenter avatars come from Gravatar.